Topală şi SF-ul sau România, ţara tuturor posibilităţilor

Ştiţi cine este Andi Topală? Un domn ziarist, reporter care prestează la greu pentru viitorul luminos şi multilateral dezvoltat al onorabilei şi respectabilei publicaţii Gardianul. Vă întrebaţi ce legătură poate să existe între domnul Topală şi sf? Explicaţia se găseşte în numărul din 2 martie 2009 al Gardianului, unde domnia sa, mare şi profesionist reporter, publică articolul „Marea Familie.Aeroportul Otopeni „muls” de zeci de mii de euro”. Haideţi să vă explic cât se poate de clar despre ce vorbesc. Domnul Topală înşiră numele unor angajaţii ai aeroportului şi ne prezintă şi gradele de rudenie existente între ei. Ei bine, pe mine domnul Topală m-a lăsat gură cască. Nu cunosc oamenii despre care vorbeşte reporterul, dar cunosc o persoană a cărei nume apare în acea listă. Este vorba de doamna Raicu Ani, angajată a aeroportului în cadrul Serviciului Investiţii, o doamnă care are nici mai mult nici mai puţin decât 48 de ani. Atât este adevărat din spusele reporterului. Apoi urmează sf-ul. Potrivit spuselor lui Topală, mama doamnei Any Raicu ( numele ei este Any şi nu Ani) se numeşte Raicu Maria şi lucrează la aeroport, la serviciul PROTOCOL. Culmea e că eu am cunoscut această mamă şi nu se numea nici Raicu şi nici Maria. S-a numit Marinescu Elena şi nu şi-a schimbat numele în Raicu atunci când fiica ei s-a măritat şi a luat numele soţului. Dar poate în lumea lui Topală aşa se face, căsătorii în grup şi bărbatul se alege şi cu soacra trecută pe numele său. Asta încă aş fi zis că-i o scăpare a lui Andi, numai că doamna Marinescu Elena, cea care a născut-o pe Any, a murit acum 3 (trei ) ani. Cancer ovarian. E înmormântată în cimitirul de lângă şoseaua către Măgurele. Însă doamna Elena a fost o mare „patrioată” domnule, chiar dacă niciodată cât a trăit nu a călcat în incinta Aeroportului Henri Coanda (fost Otopeni), acum, după ce a murit şi a fost îngropată s-a gândit să se angajeze. Ca tânără pensionară, la onorabila vârstă de 70 de ani câţi avea când a murit arăta încă îndeajuns de bine cât să fie angajată exact la Serviciul Protocol. Ceea ce mă face să cred că Topală habar nu are ce este Serviciul Protocol. Sau poate a citit de curând cartea lui John Scalzi, „Războiul bătrânilor”  (

~ de balinferi pe Martie 4, 2009.

12 răspunsuri to “Topală şi SF-ul sau România, ţara tuturor posibilităţilor”

  1. Bai, te rog frumos, aici este o confuzie majora.
    In SF trebuie o teorie stiitifica ceva, macar amintita, dar eu nu vad nici una. Deci, (bat tobele, suspans, ca la circ, ce mai!) este FANTASY! E cu morti resuscitati (aka zombi), deci are si o vana horror.
    Lasand ‘gluma’ la o parte, se pare ca becalizarea Romaniei nu cunoaste margini. Era o vorba prin 2006, cam asa: la stiri
    1 ianuarie 2007 – Romania a fost a intrat in UE
    2 ianuarie 2007 – Germania, Austria si tarile nordice au depus cerea de iesire din UE.

  2. Între timp m-am mai interesat şi am aflat că de fapt Topală i-a însurat, măritat şi năşit pe toţi la grămadă după cum l-a tăiat capul, fără să verifice nimic.
    Aşa că …ai dreptate Aspoiule, e de-a dreptul horror faptul ca am ajuns să trăim într-o ţară în care aşa ceva se poate întâmpla. În altă ţară şi în cazul unei publicaţii care se respectă după un astfel de incident Topală putea să-şi caute de lucru şi cu siguranţă i-ar fi fost greu să-şi mai gasească un post de reporter. La noi însă orice se poate.
    Oare pe când dau parlamentarii şi o lege care să oblige morţii să plătească impozite, taxe şi eventual fond de pensii?

  3. feri draga, trebuie sa te gindesti si in a cui curte e ziarul gardianul si o sa ajungi la niste concluzii in privinta motivelor pentru care ziaristul topala n-a luat un sut in fund.
    in alta ordine de idei, daca tot faci propaganda pentru cartea lui sclzi, nu putea si tu, dom’le, sa pui un link la pagina cartii? 🙂

  4. Uite că am putut! Adevarul este că ar fi trebuit sa mă gândesc şi înainte de a-mi spune tu. Dar oameni suntem copii facem. Ăştia uneori se numesc greşeli. 🙂
    Apropo de Scalzi… mi-a plăcut foarte, gen Heinlein dar ceva mai lucrat. Nu mi-a plăcut că pe când am terminat cartea de citit ( jumătate dimineaţa,jumătate seara) am rămas cu coperta şi o grămadă de file independente. Va trebui să dau cartea la legat. Aşa că întreb, nu dau cu parul: am nimerit eu un exemplar slab legat sau s-a îńtâmplat şi altcuiva?
    Merci Ursule că mi-ai atras atenţia pentru link. E o carte care merită promovată. La fel şi editura la care a apărut. Editorul poate fi contestat dar să facă acest lucru cel care nu se teme de drujbă. 🙂

  5. bai, io glumisem cu linku’. mai ales ca deocamdata cartea e out of print 🙂 da’ merci oricum si ma bucur ca ti-a placut. n-o mai lega, ca-ti dau eu alt exemplar la editia noua (care va fi tiparita altundeva, c-am mai avut reclamatii).
    drujba duduie (dincolo, la mircea) 🙂

  6. a, da. si doamna maria aia precis s-a inrolat in brigazile-fantoma.

  7. Doamna aia, Maria, mie mi-a fost tare dragă. A fost o adevărata doamnă pâna în ultima clipă a vieţii ei. Crede-mă Ursule că ştiu, doar eu am fost cel care i-am făcut injecţiile cu tramadol şi cu fortral până în ultima clipă, din cauza lipsei acute de asistenţă. Poate de asta m-a şi deranjat aşa mult aberaţia lui Topală.

    Dacă tu te prezinţi la interval, la Mircea cu drujba… atunci eu trag după mine ceva copaci. Măcar să ne facem cu lemne pentru şemineu.:)
    Tu ma enervezi Ursule, pentru ca reuşeşti să-mi rămâi simpatic cu toate discuţiile în contradictoriu. Sau poate tocmai pentru astea? De regulă nu se contrazic cei cărora nu le pasă.

  8. feri draga, vezi, tocmai de-aia nu inteleg de ce se scoala adrenalina intr-unul cum e camner. fiindca o discutie in contradictoriu trebuie sa lase intotdeauna loc de buna ziua. ceea ce tare multa lume nu vrea sa priceapa. crezi ca eu si mike, de pilda, sintem tot timpul gind la gind cu bucurie? aiurea. da’ asta nu ne impiedica sa tragem impreuna mai departe caruta si sa ne bucuram de fiecare clipa in care facem asta.

  9. cit despre asa-zisii nostri jurnalisti… sa fie acolo, la ei acasa. de mai bine de un deceniu am renuntat sa mai citesc altceva decit fluxurile agentiilor de stiri.

  10. păi cred că citind doar fluxurile îţi faci un mare bine Ursule, eviţi un ulcer perforat provocat de nervi. 🙂

  11. In ceaa ce priveşte chestia cu Camner, în care se scoală andrenalina…ei bine, nu suntem toţi la fel. El este pasionat şi foarte bine intenţionat, dar este totodată şi coleric sau chiar sangvin şi prin asta crede-mă că îşi face singur mai mult rău decât îi fac alţii şi mai mult rău decât ar fi capabil vreodată să facă altcuiva. E genul acela de om care e în stare să-ţi dea cămaşa de pe el, dar se aprinde repede. Asta este şi trebuie să-l apreciem aşa cum este. E prea târziu ca să-l mai schimbe cineva, să nu mai zic şi de faptul că nefiind cum este nu ar mai fi el. Cum nici tu nu ai mai fi Ursu dacă de mâine ai renunţa la întrebări sau la preocupările tale de acum. Ar fi un iepure în blană de Urs, dar nu Ursul pe care îl ştim.

  12. sorin e un tip ok, asa cum e. dar n-are stofa de PR. si face mai degraba deservicii srsff-ului. asa ca, daca ar fi pacat sa-l schimbi, ca om, nu-i nici o problema daca il schimbati ca PR.

Lasă un răspuns

 
