Ce face Satana?

Fac ce vrea muşchiu’ meu! I-auzi întrebare! Chiar nu stiţi ce fac? Am ajuns să mă crucesc  dom’le, asta fac. Până la urmă voi face şi eu asemeni  lui Iehova, îmi iau catrafusele şi mă duc dracului. Adică pardon, el s-a dus cât a văzut cu doi ochi când şi-a dat seama că pierde pariul cu mine, dacă se ducea la dracu’ trebuia să ştiu şi eu. Ce fac? Chiar vreţi să vă zic? Ei bine, m-a lovit disperarea! Cum de ce? De la criză dom’le, numai că pe mine criza asta mă afectează de un veac…M-am luptat cinstit pentru suflete câteva milenii, la început cu chiu cu vai şi la preţuri exorbitante reuşeam să achiziţionez câte un suflet mai şchiop în idei, doar cât să pot supraviaţuii la limita de jos al subzistenţei. Eram muritor de foame măi, mi se vedeau coastele prin piele, îmi tremurau copitele, îmi cădeau firele de păr de pe tot corpul şi coarnele mi s –au înmuiat de ziceaţi că-s din burete. Mă bătea gândul să renunţ la pariu şi să mă recunosc  învins, apoi a răsărit soarele pe cerul meu. S-a născut Iisus şi a mântuit omenirea. Da, ce vă miraţi? Pentru mine a fost o mare binefacere, nu degeaba şi-a smuls moşul Iehova aproape tot părul din cap, el ştia deja că a încurcat-o. Până nu au fost oamenii mântuiţi nici prin cap nu le trecea că ar avea un suflet pe care eventual în anumite condiţii l-ar putea pierde…ori chiar vinde la o adică.  Ei, ce m-am mai bucurat, dar m-am bucurat ca prostul. Mi-a zis mie Iehova dar nu l-am crezut, am fost convins că are draci, pardon, are nervi , dar s-ar părea că ştia ce vorbeşte… Mi-a zis:  „Degeaba râzi fraierică, prostanii ăştia îţi vor vinde sufletele, dar tot nu te vei alege cu nimic!”.  I-am râs în nas şi am dat drumul la afaceri. Azi un suflet pe un colţ de pâine, mâine alt suflet în schimbul unui organ sexual supradimensionat şi aşa mai departe. Am cumpărat suflete chiar şi pe aiureli incredibile. Prin secolul 19 unul şi-a vândut sufletul pentru că i-am promis că o umplu pe soacră-sa de râie. Vă daţi seama ce tâmpit? Politicienii mă căutau în disperare să le cumpăr sufletul şi au fost foarte dezamăgiţi când le-am răspuns că nu le dau nimic în schimb. Păi ce, eu-s prost să cumpăr ceea ce deja este al meu? Erau ei proşti că nu reuşeau să înţeleagă acest lucru! Dar tot nu-i bine, mi-am dat seama de asta acum, la începutul secolului 21, după ce şi-a luat Iehova jucăriile şi s-a tot dus. M-am ales cu o lume întreagă, milioane de fiinţe umane, toate ale mele. După ce mor. Şi uite aici era ţeapa. De câteva secole au început să se devalorizeze sufletele. Erau prea multe pe piaţă şi le-a scăzut foarte mult valoarea. Un suflet de preot, imposibil de cumpărat prin secolul 6-7, acum a ajuns să coste o clipă de slăbiciune din partea unei enoriaşe care se confesa. Partea mai frumoasă e că enoriaşa mi-a vândut sufletul ei în schimbul unei clipe de rătăcire a domnului preot. Am căpătat sute şi mii de suflete pentru motociclete, maşini, televizoare color, telefoane mobile, excursii numa’ngheţi, pardon, dai în clocot, unde.  Am fost nevoit să-mi angajez sute de draci inferiori pentru că nu mai făceam faţă cu chinuielile sufletelor achiziţionate, unii au avut de aşteptat ani întregi până să-mi fac timp de ei şi nici atunci nu am putut să-i fierb ci numai să-i încălzesc puţin. Au urmat reclamaţii peste reclamaţii, unii vroiau sa fie mai bine pârliţi, alţii se plângeau că nu au fost daţi cu ulei înainte pentru a arde mai bine iar alţii se revoltau că au fost chinuiţi de drăcuşori fără pregătire. Aşa că mi-am angajat draci profesionişti…dar degeaba. Imediat au apărut aşa numiţii satanişti. Erau dispuşi să plătească oricât numai să le primesc sufletele. Ce drac să fi făcut cu ele? Era o inflaţie de nedescris şi nu am avut altă scăpare decât să mă fofilez. Mi-am găsit tot felul de pseudonime în speranţa că odată ajunşi pe lumea astalaltă cei care mi-au oferit sufletul lor nu mă vor recunoaşte sub adevăratul meu nume. Nu a ţinut aşa că mi-am luat concediul şi m-am dus puţin prin rai.  Am postat şi m-am rugat de Iehova să se întoarcă, m-am oferit să-i dau jumătate din tot ce am dar nici n-a vrut să audă. M-am întors cu coada între picioare când am fost solicitat de urgenţă de dracii lăsaţi să ducă afacerea. Sufletele nou sosite erau atât de afurisite şi de date dracului încât îmi făceau personalul de râs. Credeam că voi reuşi sa fac ordine…şi atunci am primit lovitura de graţie. A murit preşedintele unei ţări şi m-am dus să-i iau în stăpânire sufletul. Am rămas cu gura căscată când mi-am dat seama că ăsta a trăit fără să fi avut suflet. A urmat un cântăreţ celebru, un mare ziarist, un actor, oameni de rând şi chiar preoţi, toţi fără suflet. Prima dată am fost buimăcit, nu înţelegeam ce dracu se întâmplă apoi într-o zi mi-a picat fisa. Dumnezeu, bătrânul care a plecat, le-a dat oamenilor doar un sâmbure de suflet, acela ar fi trebuit să fie cultivat, îngrijit, crescut şi educat. Fără toate astea dispărea sufletul, se risipea în neant, se ştergea de parcă nici n-ar fi fost. Ca o flacără care se stinge când focul nu mai este alimentat. Asta a făcut omul.  O vreme şi-a subapreciat  sufletul şi-l vindea ieftin, apoi l-a dat şi pe degeaba iar în final a uitat cum trebuie să traiască pentru a avea un suflet. Dupa zece mii de morţi mai descopăr câte un suflet amarât , dar aşa nu mai pot trăi. Îmi bag picioarele în ea afacere, declar faliment şi emigrez!

Vreţi să ştiţi ce fac? Mă tot gândesc încotro s-o apuc prin univers pentru a găsi cât mai curând o civilizaţie unde încă trăiesc suflete şi nu doar corpuri seci înzestrate cu raţiune.

~ de balinferi pe August 12, 2009.

22 răspunsuri to “Ce face Satana?”

  1. super mişto! felicitări! 🙂

  2. Mă bucur că ţi-a plăcut. Eu aştept să aflu ce face Satanelul tău! 🙂
    Ca un amănunt curios, legat de textul meu, amintesc faptul că are exact 999 de cuvinte, adică inversul lui 666. 🙂

  3. Multumesc ca ai acceptat invitatia, Balin, e foarte distractiv textul! Daca imi permiti un pic de critica: nu m-am prins de relatia cu Iehova, sau poate trebuie sa reiau eu cartile de capatai? Ideea – ideile, ca de fapt sunt doua – e foarte buna. Inflatia si apoi criza sufletelor, foarte actual, foarte tare. Dar e prea manifesta in text, ai incalcat regula „arata si nu spune”. Descrierile gen „batranelul cu parul gri/alb” aplicate personajelor din tabara divina sunt clisee, ar putea lipsi. Pasajul cu tremuratul copitelor si inmuiatul coarnleor e foarte distractiv insa 🙂

    Oricum, e foarte distractiv si cred ca asa a fost si cand l-ai scris, deci invitatia mea si-a atins scopul. Me happy now 🙂

  4. Corect! M-am distrat întradevăr, tocmai de asta nici nu m-am străduit sa fiu grijuliu în privinţa eventualelor clisee sau reguli de scriere. Doar un mic joc al imaginaţiei

  5. Da, abia dupa ce-am pus comenariul mi-am dat seama cat de inept si neadecvat e 😦 (delete the damn thing)
    Bine, eu oricum te consider deja scriitor profesionist

  6. Nu e cazul sa şterg Vlad, observaţiile tale sunt cât se poate de corecte.

  7. Frumos! Mi-a placut mai ales ideea cu trupurile seci inzestrate cu raţiune – si nu pot decat sa sper ca n-o sa se dovedeasca a fi trista realitate 😈

  8. Pune, te rog, un „t” in loc de „T” la „Twisted”

  9. La noi cu siguranţă nu se va dovedi a fi tristă realitate. Avem pisici care să se asigure că stau alături de oameni cu suflet, iar dacă se întâmplă să fie criză mare de suflete ne împrumută ele.

  10. mi-a placut foarte tare ce-ai scris; poate scriu si eu ceva, cine stie?:)
    off-topic: ti-am dat un premiu…

  11. Si noi ai cui raminem? 😦

    Un text excelent ! Chestiuni grave si triste „imbracate” intr-un umor de calitate.

    P.S. Aseara am vazut la HBO filmul „Invazia”. Subiectul:
    „Nicole Kidman si Daniel Craig se lupta cu o epidemie extraterestra in filmul `Invazia` (`The Invasion`). Thriller-ul reprezinta al saselea re-make dupa SF-ul terifiant al lui Jack Finney, `Invasion of the Body Snatchers`.

    O boala misterioasa afecteaza comportamentul locuitorilor din Washington. Acestia isi pierd sensibilitatea, nu mai au idei proprii si actioneaza mecanic.”

    Asa ca Satana sa aiba grija unde emigreaza prin Cosmos, sa nu cada din lac in put. 🙂

  12. @ caprikorn13, Un premiu? Superrrrrr! Sărut mâna!
    @sufletica, cred că e cazul să realizăm că suntem de capul nostru

  13. […] Se pare ca “Evanghelia dupa Satana” e o carte ce merita o campanie creativa. “Ce credeţi că face Diavolul în acest moment?”- intreabta Nemira, iar noi, daca vrem sa ne alegem cu un exemplar din evanghelie, raspundem intr-un text de maxim 2000 de caracter (fara spatii). Am citit cateva raspunsuri, dintre care cel mai mult mi-au placut cele compuse de Vero si Balinferi. […]

  14. […] Balin Feri […]

  15. Vama – Dumnezeu nu apare la stiri

  16. gaselnita de la urma cu trupurile seci nu face sa uitam ca se ride de Dumnezeu..eu sint asa mai serioasa…..
    desi apreziez umorul totusi nu neaparat ar fi trebuit sa plece undeva Dumnezeu,o alta explicatie ar fi ca omul insusi nu cere ajutor Lui ca sa il ajute sa isi ingrijeasca sufletul sa creasca….
    de mine s-a ocupat inca de mica ,cind nu aveam nici prea multa ratiune si nici persoane care sa ma invete binele,ci stiu sigur ca ma invata ceea ce nu am auzit de la nimeni ,binele ,iubirea iertarea,ideea ca a fi curat la suflet e mai de pret decit multe alte lucruri pe care poate le doream……nu mai stiu exact cum puteam gindi si cum intelegeam cind aveam doar pina in 3 ani,dar imi aduc aminte si acum…
    de ce o fi facut lucrurl asta cu mine?poate pt ca parintii mei nu se oboseau sa ma invete ceva ,au fost cam absenti …..si poate pt ca imi placea sa ascult,imi placeau ideile alea date,desi nu chiar tot timpul am facut dupa ele,si am avut si eu perioada mea de ateu comunist..apoi de ateu care crede ca stiinta da de gndit ca nu ar exista un creator….

    dar inante de a ma lansa si a spune ceva negativ la postarea ta,ma gindesc ca de fapt satana ti-a spus numai minciuni,amestecate in doza optima cu adevaruri ,de il crede multa lume….

  17. @ Gaby, citeşte mai atent, te rog, şi alege partea pe care o poţi considera ca fiind constructivă, ceea care este cu adevărat mesajul postării. Fă abstracţie de faptul că pomenesc de Dumnezeu sau de Satana şi acordă importanţă mai mare celor spuse despre om. Doar mă cunoşti deja de vreo 5 ani Gaby, e drept că numai virtual, dar sunt convins că deja ţi-ai dat seama că la mine în centrul lucrurilor niciodată nu se găseşte nici Dumnezeu şi nici Diavol ci mereu doar omul.

  18. si totusi omul are legatura si unul si cu celalalt…..altfel nu mai e om daca nu se raporteaza corect la cel ce l-a facut…..
    umanistule,de aia te apreciez…..

  19. daca, nu iti bateai joc de Numele Divin Jehova, ci alegeai un alt dumnezeu, ca sunt destule …iti dadeam nota zece, asa, nu pot oricum e interesanta si poate are multa realitate in ia, povestioarea ta

  20. @eliz A spune despre un om că şi-a bătut joc de numele divin Jehova este ca şi cum ai spune că un vierme îşi poate bate joc de om. În plus, chiar dacă unii încearcă să-şi bată joc de tot ce ţine de divin, nu mă încadrez în aceea categorie. Ceea ce am scris are un cu totul alt mesaj şi nu acela de a leza în vre-un fel imaginea sacrosanctităţii sale Jehova, după cum sunt convins că ţi-ai dat seama şi tu.
    Mulţumesc pentru vizită şi te mai aştept pe la mine.

  21. da, povestioarea ta este utila, plina de talc in ia, si ar trebui toti sa meditam la ia, mai avem „suflete ” ? mai suntem suflete, ca urmare, precum ai presupus, am inteles sper mesajul tau, care este de apreciat, chiar si doream sa o copiez si sa o postez in unele locuri,sa o citeasca mai multi, mai ales unii asazisi pocaiti, dar, nu numai ei ! dar, nefiind cu respect fata de Numele Divin si SFANT= pur curat si drept, Jehova, pe care eu Il respect, nu mai pot da maideparte povestioarea ta, desi merita ! chiar si la sotul meu ia placut , o modificam eu …., dar, mai bine nu, poate, o schimbi tu cu un zeu, cu un alt dumnezeu ….sunt multiiiiiiiiiiii si in acest caz, eu cel putin o voi posta in mai multe locuri…ca, chiar merita povestioarea sa fie citita, pe unii poate ii pune pe ganduri

    o zi buna iti doresc

  22. ideia e ca, Jehova, nu gandeste astfel, precum, tie tie drag cea ce scri si ti la ia, si Lui Jehova fi sigur ca ii este draga si pretioasa creatia, chiar si omul, care, candva, era totusi suprematia creatiei,
    si de exemplu, daca, eu ti am modifica, strica povestioarea ta, tu, totusi, originalul, nu l ai arunca la gunoi, nu i asa ! ?
    ca urmare, ideia ca, Jehova si ar fi parasit creatia o clipa macar, o consider falsa,
    in rest, satan facea cea ce ai scris tu, si inca mult mai mult din pacate,
    pacat ca, majoritatea nu mediteaza si la asta ….

Lasă un răspuns

 
