Acasă

La noi sunt codri verzi de brad
Şi câmpuri de mătasă;
La noi atâţia fluturi sunt,
Şi-
atâta jale-n casă.
(Octavian Goga-Noi)

Batranete

Am fost plecat de acasă pentru destul de mult timp şi am locuit diferite perioade de timp într-o sumedenie de ţări, aşa că pot face comparaţii între cum e la alţii şi cum e la noi. Spre diferenţă de ei, noi suntem obişnuiţi să punem căruţa înaintea cailor, adică-mă rog- de ochii lumii am înhămat şi noi calul acolo unde îi este locul, în faţa căruţei, dar, cred că de „şmecheri” ce suntem la noi căruţa împinge calul şi nu calul trage căruţa. Mă refer acum la situaţia dezastruoasă în care a ajuns ţara noastră.  Dar hai să detaliez.

Parlamentul ar trebui să aducă legi. În loc de asta pierd vremea de ani de zile cu găinării mărunte şi cu scandaluri demne de orice mahala dar nu de parlament. Atunci când reuşesc să se adune într-un număr suficient parlamentarii cât să întrunească cvorumul, nu reuşesc să se înţeleagă, asta datorită specificului propriu politicienilor români de a nu fi interesaţi nici o clipă de conţinutul unei legi propuse ci doar de persoana celui sau persoanele celor care fac propunerea. Dacă există majoritate atunci se votează legi care au fost propuse de membrii acestei majorităţi şi ne alegem ca ţară falimentară cu pensii privilegiate, asta însemnând pensii cum nu ar îndrăzni nici măcar să viseze funcţionarii, piloţii sau magistraţii din alte ţări. Nu mă refer strict la valoarea acelor pensii ci mai degrabă la raportul dntre salariul minim pe economie şi pensiile acelea. Nicăieri în lume nu există pensie de 50 (cincizeci) de salarii minime, la noi există. Iar dacă e să raportăm această pensie la ce primeşte un muncitor după o viaţă muncită în folosul societăţii româneşti atunci chiar rămânem fără cuvinte. Vă dau un exemplu? Tata a fost ( şi este încă) zidar, a lucrat zeci de ani ( 22) la program de 12-14 şi chiar 16 ore, pentru asta primeşte o pensie de 580 lei. Mai merită făcute comparaţii? Există şi explicaţie: nu sunt bani la buget. Culmea că atunci când vine vorba de pensii de lux nu se pune problema asta. Aşa că suntem în situaţia în care cei câţiva mii de pensionari de lux primesc de la stat aceaşi sumă pe care o primesc sute de mii de oameni de rând ajunşi la pensie.

07-copii-saraci-rs

Mai trist este dacă începem să analizăm motivele pentru care sunt astfel împărţite recompensele. Cei care au muncit şi datorită cărora există azi locuinţe, avem un metrou în capitală, cei care au trudit să construiască infrastructura feroviară, cei datorită cărora avem hidrocentrale, termocentrale şi chiar centrale nucleare, aceia sunt batjocoriţi. Cei care au trudit pentru educarea poporului sunt batjocoriţi. Cei care au construit industria românească şi au muncit în acele fabrici şi uzine sunt batjocoriţi. Cei care au desfiinţat definitiv aceea industrie, cei care au vândut absolut tot din ţara asta, atât acele fabrici şi uzine cât şi rsursele de toate felurile, cei care au vândut – de exemplu- reţeau de desfacere a produselor petroliere cu rafinărie şi cu extracţie la un pret mai mic decât şi-au vândut vecinii noştrii (ungurii) staţiile de benzină aceia tăiesc pe picior mare şi iau pensie mai mare decât o mie de muncitori. Cei care au vândut inclusiv viitorul copiilor noştri ( împrumuturile luate de la FMI vor trebui plătite) aceia merită să fie ţinuţi în puf. Cei care ar fi trebuit să-i aducă în faţa legii pe cei vinovaţi de moartea a sute de tineri la revoluţia din ’89, cei care ar fi trebuit să găsească vinovaţii de mineriade şi cei care ar trebui să facă lumină în dosarele de corupţie aceia merită salarii enorme şi pensii astronomice deşi în cei douăzeci de ani de democraţie nu au făcut nimic din ce ar fi fost de datoria lor. Da, ştiu, Băsescu e de vină. Cu asta deja m-am obişnuit, neocomunistul Ilici a chemat minerii dar cumva e vina lui Băsescu, Ministerul de Interne deţinut de PSD a organizat alegeri dar tot ei s-au smiorcăit apoi că au fost furaţi. E Băsescu de vină, sau fiică-sa. Până şi de prezenţa incultului de Vanghelie în viaţa politică româneasc este tot Băsescu de vină. Sau poate Coposu ori Raţiu. Sau Constaninescu sau Petre Roman. Nu-i apăr eu nici pe aceştia, sunt cu toţii vinovaţi. Singura concluzie la care pot ajunge este că noi nu avem politicieni pentru a ne rezolva problemele ci noi existăm pentru ca ei să aibă pe spinarea cui să trăiască.

gropi22_or_b

Dar nu despre politică şi despre corupţie vroiam să vă vorbesc ci despre diferenţele constatate la nivelul vieţii de zi cu zi între traiul din România sau din altă parte.

În România: zilnic la televizor în timpul alocat reclamelor sau publicităţii, în funcţie de cum a ales fiecare post să le denumească, văd ceva nemaîntâlnit. Cerşetoria la nivel naţional. Zilnic aud cereri pentru donaţii, în scopuri caritabile, pentru a construi o şcoală, pentru a construi un spital, pentru a echipa cu aparate un spital, zilnic rugăminţi şi cereri de donaţii pentru construirea unei biserici, pentru înfiinţarea unui nou serviciu de urgenţe, cereri din partea Crucii Roşii, cereri pentru a dona sânge, cereri pentru a contribui cu bani la salvarea vieţii unor copii, rugăminţi, rugăminţi şi iar rugăminţi. Aşa ceva n-am auzit în zece ani cât am stat plecat din România, dincolo de graniţele ţării noastre aşa ceva nu există. Nu ştiu de ce şi nu ştiu cum, dar cred că am o idee. Cred că în clipa în care în altă parte s-ar ajunge la astfel de situaţii nişte capete sus-puse ar cădea, nişte oameni importanţi ar ajunge după gratii. La ce mai avem noi un Minister şi un domn Ministru al Sănătăţii dacă pentru a construi sau echipa corespunzător nişte spitale trebuie să apeleze la cerşetorie acei binevoitori care sătui să se lovescă de această problemă încearcă s-o rezolve?  La ce avem noi un Minister al Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional dacă se ajunge la cerşetorie pentru construirea unor biserici, pentru restaurarea unor monumente sau pentru construirea unei şcoli?

Aaaaa, nu sunt bani la buget? Atunci de ce drac avem un Minister şi un domn ministru întitulaţi Al Economiei? Şi dacă tot nu avem bani la buget atunci de ce drac nu este ori ministrul destituit ca fiind incompetent, ori tot minsterul desfiinţat ca fiind inutil din moment ce nu rezolvă nici o problemă ci doar este înca o problemă în plus? Eu dacă angajez un zidar să-mi repare casa şi văd că începe să se demoleze atunci îl dau afară, eventual îl dau şi în judecată, dacă chem un altul, apoi un altul şi văd că tot la fel păţesc atunci strict casa şi-mi fac colibă, dar nu voi continua să dau bani unui om incompetent pentru ceva ce nu face.

Mai există o reclamă frumoasă: aia cu Roşia Montană. Acolo nişte şmenari aflaţi la putere au vândut dreptul de exploatare şi au încasat şpaga aferentă tranzacţiei. După care cei care au achiziţionat s-au trezit că au nevoie de aprobări de la mediu, altfel nu-şi vor putea face treaba. Însă minereul de aur din Apuseni nu se poate extrage decât printr-o tehnologie extrem de poluantă şi de periculoasă, e nevoie de contruirea unor bazine umplute cu cianură iar cu asta nu te joci. Orice fisură, orice defecţiune poate atrage după sine dispariţia tuturor formelor de viaţă în regiune, aşa că nu primesc aprobarea până nu îşi primesc şpaga aferentă şi cei de la mediu, şpagă ce trebuie să aibă o valoare consistentă pentru ca respectivul funcţionar ( eventual chiar ministru) să-şi rişte libertatea. Ce riscă populaţia chiar nu interesează pe nimeni, nici că ne-am bătut joc de oamenii aceia care au venit crezând că şi în România lucrurile se întâmplă ca la ei. Nu se aşteptau să fie puşi într-o situaţie imposibilă. Au păţit ca cei care şi-au cumpărat pământ pe Lună, au imense proprietăţii dar nu au cum să ajungă la ele şi nici cum să le exploateze. Aşa că aceea companie acum cerşeşte atenţia de câţiva ani şi ne înnebuneşte de la televizor cu miliardele de euro pe care afacerea ar aduce-o bugetului ţării, ce nu ştiu ei este că pe omul de rând demult nu mai interesează nimic din toate astea. Indiferent câte milioane, miliarde sau sute de mii de miliarde ar intra în bugetul României politicienii noştrii se descurcă să-i toace pâna la ultimul şfanţ astfel încât nimic sa nu ajungă la popor, aşa că de ce i-ar mai interesa ? Ce nu ştiu de asemeni cei de la acea companie este şi că politicienii noştri nu-şi întind mâna pentru a lua şpaga când e vorba de ceva atât de riscant. De ce să fure o sută de miliarde cu riscuri când pot şi chiar o fac de douăzeci de ani fără să rişte nimic?

DSCF2198

Bun, astea au fost un fel de distracţie, reclama, cerşetoria mascata şi alte cele. Dar noi românii ne ştim distra şi altfel. Astfel ne-am jucat cândva cu jocurile piramidale. Şmecherii s-au îmbogăţit, cei mulţi, proşti şi săraci au sărăcit şi mai tare. Când n-a mai funcţionat şmecheria asta atunci s-a inventat altceva. Dacă nu poţi fura sume mari de la proşti relativ puţini atunci fură sume mici de la proşti foarte mulţi. Asta o văd aplicată în două moduri. Odată o practică statul, cu forme legale. Plătim taxe, impozite, asigurări sociale şi medicale şi pentru tote astea primim asigurări pur verbale înaine de alegeri, promisiuni. Dacă ne îmbolnăvim putem liniştiţi să murim pentru că: medicii care ne-au rămas sunt în marea lor majoritate incompetenţi, pentru că asigurarea medicală este un loz necâştigător de fiecare dată, dacă vrei ceva trebuie să plăteşti din buzunar încă odată, pentru că aparatele scumpe cumpărate ori nu funcţionează ori dacă funcţionează atunci nu există personalul pregătit care s-o folosească. Dacă se întâmpla sa rămânem fără loc de muncă ori să ne pensionăm atunci are grijă statul de noi, grijă în sensul că nu vom trăi nici mult şi nici bine. Puţin dar chinuit. Sau şi mai bine dacă deloc. Dar pentru asta plătim taxe , impozite şi asigurări. Aşa a reapărut acum Bingo. Se înghesuie românii sa câştige pentru că au uitat deja scandalurile de acum câţiv ani cu acelaşi bingo, cu toate biletele cumpărate degeba pentru că ajungeau direct la tomberon. Dacă ar fi însa doar atât, dar eu cunosc un tip care a lucrat cândva la aceasta afacere numită Bingo. A vândut bilete timp de câteva luni şi nu a fost plătit, aşa că a făcut scandal. Din câte mi-a povestit i s-a răspuns: ” Cumpără şi tu un tichet ca să-ţi iei salariul” . Aşa s-a ales cu o maşină.  Luând bani puţini de la mulţi proşti…ajungi putred de bogat.

Ce n-am mai văzut pe dincolo? Nu am văzut să se facă lucrările publice ca la noi. Acolo ( mai exact în Austria) m-am trezit într-o dimineţă că o porţiune de drum din faţa casei a fost reasfaltată peste noapte. Nu ştiam ce s-o fi întâmplat aşa ca am întrebat. Au făcut o reparaţie. Adică au săpat, au schimbat nişte conducte, apoi au astupat şanţul şi au refăcut asfaltul, toate astea într-o singură noapte. La noi aşa ceva se face în zece ani, în mai multe etape. Mai întâi vine cineva şi sparge asfaltul. După o lună vine altcineva adună şi curăţă molozul. După o altă luna vin câţiva şi sapă şanţul. După 3-4 luni vine o echipă să scota apa acumulată în şanţ .

oameni-in-mizerie-7_2

Apoi cândva, dacă avem noroc chiar în acelaşi an, vin oamenii şi schimb conducta. După care rămâne totul aşa o vreme. Dacă se întâmplă să cadă câţiva în şanţ mergând noaptea spre casă ori să-şi strice careva maşina pe acolo, atunci, după multe reclamaţii şanţul se astupă şi se şi asfaltează imediat. Peste o luna se tasează terenul şi apare o groapă. Dacă se fac multe reclamaţii atunci vine o echipă, îndepărtează asfaltul şi bătuceşte bine terenul fără să ţină cont de faptul că acolo în subteran există conducte su cabluri. Ei asfaltează şi a doua zi vin cei care trebuie să spargă pentru a repara conductele sparte sau cablurile rupte. Ne jucăm aşa câţiva ani până se întâmplă mai mult din greşeala ca treaba să fie binefăcută…aproape. Atunci rămâne pe loc o umflătură de asfalt care serveşte drept trambulină vitezomanilor.

Mi s-a mai întâmplat ceva zilele astea ce nu credeam că se poate întâmpla nici măcar la noi. M-am întors de undeva din oraş şi fără să am cea mai mică bănuială mi-am permis să folosesc veceul. Când am vrut să trag apa…ete floşc, nimic. Nu tu apă rece, nu tu apa caldă. Mă duc, întreb şi aflu că se efectuează nişte reparaţii, aşa din bun senin, fără să ffim anunţaţi ca măcar în cadă să oprim apă pentru veceu. Am rezistat două ore, timp în care deja mirosurile s-au împrăştiat în toată casa de zici că sufrageria mea era veceu public. Neavând de ales m-am dus şi am cumpărat două bidoane de apă plată pentru că erau mai ieftine decât o mască de gaze.

Nu mi s-a întâmplat niciodată, în nici o altă ţară să se ia curentul şi  să stau  pe beznă 6 (şase) ore pe motiv că s-a ars un transformator. Odată ar fi de înţeles, dar în Bucureşti, sectorul 5, zona Modoran Ene, Bârcă, etc asta se întâmplă 4 (patru) luni la rând în primele zile ale lunii. Pentru că nu există un transformator de rezervă care să fie pus în funcţiune, chiar mai mult, cred că nu există nici un transformator de rezervă în tot Bucureştiul şi trebuie adus de urgenţă cu avionul de undeva, altfel nu văd de ce ar dura şase ore remedierea unei defecţiuni care ar fi putut fi evitat prin folosirea unei siguranţe.  Dacă nu vă convine- mi se spune la telefon- puteţi face reclamaţii. Normal că nu prin telefon, prin telefon nici măcar o sesizare nu poţi face la o firma precum Enel-ul, trebuie să te deplasezi până la sediul lor, să laşi acolo reclamaţia sau sesizarea semnată, apoi ei o lasă direct în coş. Dacă nu-ţi convine poţi face reclamaţii la protecţia consumatorului dar indiferent că faci sau nu cu siguranţă nu se rezolvă nimic.

Vi s-a întâmplat ca în loc de apa caldă pe care o plătiţi să vă curgă din conductă nămol rece? Faceţi reclamaţie la protecţia consumatorului pentru că sunteţi un consumator. Rezolvaţi ceva? Da, vi se va spune peste o lună că firma a efectuat nişte reparaţii şi cu asta basta. Altfel spus e problema dumneavoastră că firma face reparaţii şi că e FIRESC să primiţi nămol rece la preţ de apă caldă.

La fel ne jucăm şi cu companiile furnizoare de servicii de telefonie,internet şi televiziune. Acum vorbesc de UPC, dar sunt convins că şi toate celelalte procedează la fel. Apare o defecţiune şi mult lăudata imagne digitală se vede de tot rahatul. Sun la ei, mi se răspunde după jumătate de oră şi atunci mi se cere să scot cablul de antenă din modemul dat de ei şi să-l bag direct în televizor pentru a verifica dacă pe analogic funcţionează mai bine. Cum eu am televiorul incastrat în mobilier şi modemul se găseşte pe un alt raft nu pot face una ca asta decât eventual demontând jumătate de dulap, aşa ca refuz. La care mi se spune că în acest caz nu pot fi ajutat şi că dacă totuşi doresc un echipaj se va prezenta la mine pentru a face verificări…peste o săptămână. Culmea că a doua zi imaginea îşi revine şi toate funcţionează perfect dovedind că defecţiunea era la ei şi că au putut-o remedia. Special nu sun ci aştept echipa dar nu vine nimeni, dovedind astfel încă odată că ştiau foarte bine despre ce defecţiune este vorba.

La noi, cum chiar în faţa gemurilor mele, este o enormă curte şi diverse construcţii ale celebrei ApaNova, am parte de încă un spectacol gratuit în fiecare săptămână. Nimeni nu mişcă nimic pe aici de luni până vineri, în schimb în fiecare sâmbătă şi duminică dimineaţă se lucreză cu bubuieli, cu maşini, cu basculante care răstoarnă piese metalice. Tot aici de două-trei ori pe săptămână vin poliţişti să-şi spele maşinile în curte. Ghiciţi cine plăteşte apa consumată?

cocalari_crestini Încă ceva ce n-am crezut că voi ajunge să văd: un ţigan veritabil, cu ceafă de taur şi lanţ pe măsură la gât şi-a construit o casă în faţă blocului vecin. A obţinut toate aprobările necesare în mod incredibil având în vedere faptul că locatarii din acel bloc acum intră în propria scară pe un gang de numai un metru. Cei de la parter şi de la etajele 1 şi 2 au vedere directă pe zidul acestei case. Pentru a fi treaba şi mai frumoasă aici se organizează nunţi ţigăneşti cu regularitate, invitaţi de onoare sunt Guţă Guiţă, Salam, Adi the wonder kid şi tot felul de prinţese ajunse vedete din traseiste. Muzica urlă, bunătatea de manea, dar într-un hal de mă scoate din casă, ce Michael Jackson, ce Madonna, ce Metallica dom’le? Să vină să înveţe de la ăştia ce înseamna boxe şi scule. Atunci când lumea nu mai rezistă şi se dau zeci de telefoane la poliţie atunci vine un echipaj, se ascunde în spatele blocului şi stau acolo aşteptând să se termine nunta, au grijă să nu fie cumva ţiganii deranjaţi.

Toate astea în capitala României în secolul 21. Ţara mea de glorii, ţara mea de dor, de privesc în jur, îmi vine să mor. Să înjur, să mor!

~ de balinferi pe Octombrie 11, 2009.

24 răspunsuri to “Acasă”

  1. Stupida realitate. Am si eu posibilitatea sa o compar. De 10 ani de zile, de cand tot traiesc afara…

  2. @ Paul Gabor, din păcate nu e doar stupidă, e realitate tristă, ucigătoare de speranţe.

  3. Și totuși, dacă voi pleca, mă voi întoarce necondiționat. Îmi iubesc țara, așa cum e. Dacă pleacăm noi, toți ăștia care putem face ceva, normal că aici nu rămâne nimic.

  4. Cu toată ţigănimea, cu toată maneaua, cu toată lipsa de asfalt, cu toate termopanele, cu tot cu bordurile .. asta-i România. Da, vreau să prind o bursă în străinătate şi nu cred că mă va aduce înapoi ţara, ci doar rudele. Aici, fac parte dintr-o minoritate şi ţin să menţionez că am avut mereu parte de nedreptăţi.. Parcă într-a patra mă marginalizau colegii pentru că românii fugeau de turci prin munţi. Oricum. Parcă aş da 3 Românii doar ca să trăiesc într-o ţara cel puţin, mai civilizată.

  5. @ Silvanna, prima mea soţie era o patrioată convinsă. Spunea mereu că nici măcar nu îşi poate imagina să locuiască în altă parte şi că oriunde ar pleca obligatoru s-ar întoarce. Apoi s-a dus în Danemarca, a văzut ce înseamna să fi respectat ca om, să nu ai probleme la tot pasul şi să câştigi în 4 (patru) ore cât câştigai acasă într-o lună. După jumătatate de an a ajuns la concluzia că nu ar putea să mai trăiască în România şi după terminarea contractului din Danemarca a preferat să plece în Spania decât să rămână în România. Ştiu că sună bine să vorbeşti despre dragostea ta de ţară şi de neam, dar nu te grăbi să judeci ceea ce nu cunoşti şi nici nu-ţi închipui că a pleca din ţara asta făcută praf înseamnă trădare. Asta ar merge ca discurs electoral din partea celor care au nevoie de oameni plătitori de impozite şi taxe, dar nu-şi are sensul din partea unui om care are o singură viaţă la dispoziţie s-o trăiască onorabil sau bălăcindu-se în mizeriile cotidiene în care politicienii români au scufundat ţara.

    @ Izell, draga mea, eu sunt secui, aşa că deseori mi s-a spus prin România că sunt „bozgor”. Când am plecat în Ungaria am aflat după o vreme că sunt un ţigan român rătăcit pe la ei. În Spania mi s-a spus că sunt hoţ român, iar în Italia că sunt corcitură de român cu ungur. Am rămas eu însumi şi mă consider înainte de toate om. Am prieteni români, unguri, ţigani, nemţi sau chiar şi spanioli sau danezi. Am şi duşmani la fel. Oriunde m-aş duce în lume mi-aş face prieteni şi duşmani, din acest punct de vedere nu difera cu nimic România de celelalte ţări, diferă prin faptul că aici poliţia nu-şi face datoria, politicienii sunt paraziţi ţinuţi degeaba, etc.

  6. Eu am inceput sa-i inteleg si sa-i aprob pe cei care pleaca din tara asta. Dar raman aici pentru ca sunt prea batrana, prea lenasa si prea putin descurcareata ca sa iau viata de la inceput 😦

  7. @ Vero, dacă ar fi toţi doar cât tine de bătrâni, de leneşi şi de nedescurcăreţi atunci am trăi într-o lume ideală.

  8. cheer up, feri batyam, miine va fi mai rau 🙂

  9. @ Horia, ai un stil de a ma încuraja absolut original. :))
    Sigur nu eşti politician?

  10. nu-s. sint doar realist 🙂

  11. …şi-mi omori până şi ultimele speranţe. Urs Realist Răutăcios! 🙂
    …dar cu o viziune destul de corectă.

  12. @Feri- Ce s-a intimplat cu a doua sotie? Caci prima am inteles ca a ramas (definitiv?!) in Spania! 😀

  13. @ Nicu, ce trebuia să se întâmple cu a doua soţie? E lângă mine. 🙂

  14. ati vazut ce spunea premierul?ca guvernul a cazut pt ca voia sa ia pensiile suplimentare si alte privilegii….sinteti de acord?

  15. Pai poate nu se omoara asa de tare cu patriotismul si ramine linga tine! 😀 😀 😀

  16. Privesc stirile la tembelizor si ma intreb in ce realitate oare traim? La Iasi la pelerinaj oamenii saraci se bat pe mancare. Parlamentari ghidati de catre vanghelie care este fac si desfac guvernul. in satul in care s-a nascut Heta Muller oamenii se intreaba la ce se le folseste lor premiul Nobel castigat de aceasta la literatura? Oare cu ce fel de realitate se conjuga viata cotidiana din aceasta tara?

  17. @ Nicu, mă tot întreb oare ce am spus eu de ai ajuns la concluzia că de prima soţie m-am despărţit din cauza patriotismului. 🙂
    Crede-mă că nu a avut de-a face cu patriotismul…
    @ Gaby mai trist este ce încearcă acum să facă. S-au gândit să pună drept prim-ministru un independent şi să formeze un guvern de tehnocraţi, motivul este că ţara este în căcat până la gât şi înainte de alegeri nu vor să-şi asume răspunderea pentru aşa ceva pentru a nu fi sancţionaţi la urne deşi am ajuns în situaţia asta datorită lor, în principal a PSD-ului care de patru ani nu face altceva decât să-l atace verbal pe Băsescu, ce au făcut PRM-ul şi UDMR-ul timp de douăzeci de ani au învăţat să facă şi ceilalţi, adică să fie mereu Gic contra dar să nu fie capabil de luarea vreunei măsuri pentru a scoate ţara din criză. Iliescu, aşa tâmpit şi comunist cum e, a avut mare dreptate când a zis despre Geoană că-i prostănac şi nu zic asta pentru ce face în rest pentru că în mare se încadrează perfect în profilul politicianului român, ci pentru că nu-şi dă seama cât e de penibil când sare mereu cu acuzaţiile nefondate căutând disperat să pună vinovăţia şi răspunderea în cârca altora şi nici prin cap nu-i trece că ar trebui să găsească soluţii pentru că găsirea vinovaţilor nu intră în atribuţiunile sale.
    După alegeri foarte repede ar îndepărta de la putere atât acel independent cât şi tot guvernul tehnocrat pentru că şi-ar putea permite să-şi asume răspunderea oricăror măsuri tâmpite, timp de patru ani cel puţin nu ar putea fi sancţionaţi de alegători.
    @ Adriana Trăim în sclavagism întitulat de ochii lumii democraţie. Suntem zeci de milioane de sclavi, cel puţin politicienii noştri sunt convinşi că noi toţi ne-am născut pentru ca ei să aibe de pe urma cui să profite şi pe cine să conducă.

  18. feri ,mai intii la multi ani ,si apoi ti-as da o idee,ce ar fi sa scrii si pe blogul lui geoana ce zisesi mai sus despre el,cine stie ,poate are efect…wink

  19. Era o vorba… Romania e o tzara minunata, pacat ca-i populata.

  20. Feri mami,ai facut aici o radiografie a societatii romanesti,cu cel mai scump aparat.Societatea romaneasca este bolnava,dar ca oricare bolnav, ca sa-si revina are nevoie de medicamente si de cineva foarte bun care sa le prescrie.Din pacate noi inca nu am gasit asemenea persoana,desi ne cunoastem diagnosticul.Politica asta e foarte incurcata.Sa speram totusi ca lucrurile se vor indrepta.

  21. feri, ai mare dreptate, da’ atata m-am saturat de lamentari de nu pot sa-ti povestesc! am sa scriu cred la mine pe blog ceva de hai sa ne uitam la noi insine, ca indivizi, sa mai lasam asta cu „romania” si „romanii”! astea nu-s notiuni abstracte, se refera la fiecare dintre noi; daca vrei sa rezolvam situatia, atunci fiecare dintre noi ar trebui sa faca, de exemplu, urmatoarele lucruri simple (cumulativ cu multe altele):
    1. sa nu arunce NICIODATA nimic decat in cosurile de gunoi
    2. sa nu urce in tramvai NICIODATA fara bilet
    3. sa se gandeasca de doua ori inainte sa critice pe cineva (daca n-a facut sau n-ar face si el acelasi lucru)
    4. sa-si sune parintii (daca mai are) macar o data pe saptamana
    5. sa ajute o data pe an un nevoias cu niste bani
    6. sa mearga o data pe luna cu transportul in comun in loc de masina
    7. sa dea buna ziua femeii de serviciu de la bloc si de la munca
    8. sa zambeasca si sa spuna „va rog” si „multumesc” vanzatoarei de la magazin
    9. sa nu spuna niciodata „tiganul ala” sau „bozgoru’ ala” sau „curva aia” sau „imputitu’ ala de american” fara sa-i fi cunoscut personal pe respectivii
    10. sa refuze sa dea spaga la politist, ca la doctor stiu ca nu se poate

  22. @ CapricornK13, Draga mea, după ce ţi-am citit comentariul …am concluzionat că sunt „românul” ideal. Din absolut toate punctele de vedere corespund celor înşirate de tine, chiar mai mult, eu zilnic merg numai cu transportul în comun şi pe lângă nevoiaşi mă ocup şi de câteva familii de pisici şi câini din zonă.
    Iar femeia de serviciu atât pe cea de la bloc cât şi pe cea de la servici o salut cu sărut-mâna, odată pentru că este o femeie şi în al doilea rând, mult mai important, o femeie care îmi curăţă inclusiv mie mizeria merită să fie astfel salutată.

  23. nu pot decat sa ma bucur, sa te felicit si sa te rog sa mai dai si cate-un sut in dos celor care nu fac la fel si se gasesc pe langa tine 🙂

  24. @ Capricornk13 , eu cred că există oameni care pot fi educaţi şi oameni pentru care deja e prea târziu. Dacă merg cu cineva pe stradă şi aruncă ceva pe jos mă opresc, culeg gunoiul şi îl duc acolo unde îi este locul. Dacă am de-a face cu un om capabil să înveţe, cu un om care încă ştie de ruşine, atunci a doua oară nu va repeta greşeala, dacă e unul care deja a uitat total cei şapte ani de acasă atunci nici măcar nu va observa că ceva s-a întâmplat.
    Am făcut cândva ceva de acest gen şi cu colegii mei de grupă. Atunci când la terminarea unor cursuri a rămas sala plină de hârtii aruncate pe jos, băncile pline de sticle goale de suc, apă plată, amblaje de diverse chestii şi pahare de unică folosinţă a fost suficient ca o singură dată să mă opresc să le adun pe toate şi să le duc la coş pentru ca apoi fiecare să-şi adune cu grijă gunoiul. Şuturile le rezerv celor care nu încap de animăluţe, nu celor care arunca gunoaie.

Lasă un răspuns

 
