Să-mi fie ruşine

Am spus în urmă cu ceva vreme că voi scrie câte o scurtă recenzie fiecărei cărţi citite şi chiar m-am ţinut de cuvânt…numai că am uitat să spun şi că nu voi publica recenziile pe blogul meu. Acum mi-am dat seama că cititorii blogului meu pot crede cu uşurunţă că m-am culcat pe o ureche ( vina mea, să-mi fie ruşine) din moment ce nu mai postez recenzii, tocmai de asta m-am decis să pun măcar linkuri către recenzii. Poate vor fi utile celor care vor să citească ceva dar nu se pot decide asupra unui titlu. Aşadar…listă cu linkuri către recenzii, către toate pe care am reuşit sa le mai găsesc:
Philip K. Dick- Timpul Dezarticulat

Joe Haldeman- Camuflaj
Serge Brussolo- Coşmar De Închiriat
A&B Strugatki- Picnic La Marginea Drumului
Clifford D. Simak- Oraşul
Orson Scott Card- Jocul Lui Ender
Frank Herbert- Ciuma Albă
Norman Spinrad- Visul De Fier
Stephen King- Cimitirul Animalelor
Robert J. Sawyer- Alegerea Lui Hobson
Ken Grimwood- Replay
G. R. R. Martin- Urzeala Tronurilor
Philip K. Dick- Clanurile De Pe Alpha
Orson Scott Card- Stăpânul Cântecelor
Michael A. Stockpole- Hărţile Prevestitoare
Orson Scott Card- Amintirea Pământului
Dan Simmons- Hyperion
Stephen King- Pistolarul
Suzanne Collins- Jocurile Foamei
Stephen King- Duma Key
Millenium Science-Fiction & Fantasy
Transformarea Lui Martin Lake şi alte povestiri
George R. R. Martin- Iureşul Săbiilor
Liviu Radu- Povestiri Fantastice
Kasztovsky Bela- Grin
Brandon Hackett- Maşinile Domnului
Căderea Lui Hyperion
Philip K. Dick- Jucătorii De Pe Titan
Laszlo Zoltan-Rotaţia
Szelesi Sandor- Ritual De Iniţiere
Antal Jozsef- Justiţia
Tărâmurile Pustiite
Nemere Istvan- Pierduţii
George R. R. Martin- Festinul Ciorilor
Cormac McCarthy- Drumul
Doru Stoica-Între Bariere
Robin Hobb- Ucenicul Asasinului
Suzanne Collins- Sfidarea
Stephen King- Alegerea celor Trei
Brandon Hackett- Decizia Postumana
Richard Bachman (Stephen King)- Blaze
Stephen King- Ochii Dragonului
Serge Brussolo- Pelerinii Întunericului

Sunt convins că am uitat de o sumedenie de recenzii, scrise şi postate deşi nici eu nu mai ştiu pe unde. Îmi pare rău că nu mi-am făcut acest obicei de a scrie recenzii încă pe vremea când am citit primele cărţi, în urmă cu aproape treizeci de ani. Acum aş avea o colecţie impresionantă, cum timp de 12 ani, până am terminat liceul, am citit cu o medie de o carte la zi, au urmat apoi anii în care citeam o carte la două zile având şi alte obligaţii şi de vreo zece ani citesc cam o carte la două-trei zile. Uneori o carte la zi, alteori una la aproape o săptămână. Un calcul aproximativ spune că ar trebui să am ceva mai mult de şase mii de recenzii, cu care cred că aş deţine un record greu de egalat. 🙂

Măcar pe viitor nu voi mai face greşeala asta, chiar dacă nu am timp mereu sa scriu imediat ce termin cartea , dar până la urma îmi fac timp şi scriu.

A, da, era să uit. „Simpatizanţilor” mei ţin să le spun că nu e nevoie să sară în sus, recunosc că mint şi că am învăţat literele anul trecut, în mare grabă, iar cărţile despre care scriu îmi sunt povestite de alţii.  🙂

~ de balinferi pe Martie 27, 2010.

11 răspunsuri to “Să-mi fie ruşine”

  1. Feri, mie mi se pare o provocare (sau o misiune aproape imposibilă, cel puțin pentru mine) să scrii într-o limbă care nu este a ta și să mai ai și pretenția să creezi o poveste ca lumea, nu o adunătură de litere unde un cuvânt se întâlnește de 5 ori într-un paragraf. Dar tu ai început de mult. Ți-am spus că de când cu tine am și eu ambiția asta, de care, ce-i drept, nu prea m-am apropiat, să învăț maghiara? Până acum este totuși un „Vreau și eu.”

    Uaaa, recenzii.

  2. Dragă Silvana, dacă s-ar fi întâmplat să mă nasc în Ungaria cu siguranţă n-aş fi reuşit să învăţ româna cât am învăţat-o. Aşa că n-am eu nici un merit, este doar o întâmplare fericită.
    Mai am de învăţat foarte mult. Chiar ieri mi-a spus cineva că mai fac greşeli şi nu pot să nu-i dau dreptate pentru ca deseori găsesc greşeli de corectat în ceea ce scriu. Cu repetarea cuvintelor într-un paragraf n-am probleme, dar am cu folosirea semnelor de punctuaţie. Nu demult mi-a spus o persoană cu greutate că ar trebui să pun mai multe puncte pentru că frazele mele tind să atingă proporţii la care sunt greu de urmărit si de înţeles dintr-o singură citire. Aşa că tot învăţ.
    Maghiara, dacă vrei s-o înveţi te pot ajuta, dar nu cred că de limba asta vei avea nevoie pentru a-ţi exploata talentul la adevărata sa valoare. Ai avea mult mai multe de câştigat învăţând engleza, franceza, italiana, spaniola sau germana.

  3. Feri, ar fi interesant de aflat ce părere ai despre această carte:”Spaţiul Mana: Recolta Norocoasei”, autor Ian Watson. Dacă ai recenzat-o, lasă-mi te rog link-ul.

  4. Nu i-am scris recenzia deşi am citit-o în urmă cu ceva vreme. Ceea ce am remarcat la Watson este faptul ca are o proză ce colcăie în idei, dar din păcate realizează adevărate capodopere scriind povestiri, nu romane. Atunci când naraţiunea se întinde pe sute de pagini jocurile ideilor devine atât de complex şi totodată insuficient exprimat încât pe mine cel puţin mă solicită intens dacă vreau sa urmăresc toate firele, temele şi întâmplările ca întreg si nu ca mici părţi individuale. Ambasada extraterestră, date fiind dimensiunile mai reduse, a fost o lectură mai plăcută dar mai puţin ofertantă ca idei în comparaţie cu Recolta Norocoasei. În orice caz, Watson este recomandabil oricărui iubitor de sefeuri cu mica menţiune de a nu fi citită cartea nici în graba şi nici cu superficialitate. Ideal ar fi chiar să fie recitită după o vreme. Cred că Liviu Radu, traducătorul Spaţiului Mana ţi-ar putea furniza mult mai multe informaţii utile şi poate chiar dispune de o recenzie mult mai pertinentă decât se pot pretinde puţinele mele cuvinte.

  5. http://khatylin.wordpress.com/

  6. mi-ai dat idei;) chiar eram in lipsa de inspiratie de carti interesante. ms

  7. @ Kate
    Fericita de tine! Eu sunt în lipsă de timp…

  8. dupa atitea mii de carti citite probabil ca stii sfirsitul dupa primele pagini la o carte pe care abia o incepi,nu?

  9. @ Gaby Din fericire nu e aşa, dragă Gaby. Sunt cărţi cu final previzibil şi cărţi surprinzătoare, însă de multe orivaloare cărţii nu e dată neaparat de întorsătura neaşteptată din final ci mai degrabă de tot ce conţine până acolo. Finalul e doar cireaşa de pe tort, uneori poate să lipsească…Alteori se întâmplă să lipsească tortul şi să atârne doar cireaşa în gol…

  10. Buna
    Ai putea te rog saümi scrii cine e autorul cartii crucifix?

  11. Serge Brussolo

Lasă un răspuns

 
