Cugetări profunde

Cred că v-am povestit ce păţisem cu mama avută în dotare, în urmă cu ceva vreme…

Ajunsem acasă după o zi întreagă de alergături, eram obosit mort, în plus mai era şi o vreme…Nori cenuşii acoperiră cerul şi primii stropi mari cât o cireaşă începură să coloreze asfaltul. Dormeam pe mine, nu alta, dar mi-a sărit somnul de parcă nici n-ar fi fost când mama îmi zise:

„- Bine c-ai venit copile că trebuie să mă ajuţi să adunam covorul pus la uscat pentru că vine …FURTUNUL!”

Da dom’le, furtuna este forma feminină a furtunului, cel puţin pentru unguroaica de maică-mea. A se înţelege însă că mie mi-e tare drag de ea şi când face astfel de greşeli şi se supără dacă eu râd de mă prăpădesc, atunci mi se face şi mai dragă. Tot prin ea am aflat şi ca pensia lui tata prin bună-voinţa politicienilor noştri nu se măreşte ci se …MĂRITĂ!

Azi am aflat însă una nouă. Anume că bărbatul gospodar agoniseşte pe când femeia gospodină, când îşi pune ea în cap, AGONIZEAZĂ!

Ce să-i pot face? Pentru noi unguri, secui sau bozgori, dacă vă place acest termen mai mult ( pe mine nu mă deranjează pentru că de regulă caracterizeaza mai mult omul care îl rosteşte decât pe cel căruia i se adresează), genurile sunt dificile. Genuri care la feminin devin gene, firesc.

~ de balinferi pe Mai 3, 2010.

5 răspunsuri to “Cugetări profunde”

  1. simpatica foc mama ta,m-a facut sa rid chiar daca ea nu a intetionat asta….
    cit se straduieste sa vorbeasca romaneste chiar in familie wink…

  2. Cea mai buna si veche prietena a mea ( a se citi mia) are o mama unguroaica…nimic deosebit, doar ca ea, prietena mea, nu stie o boaba de maghiara :). Mare pacat…desi e o limba imposibila! Chineza e mult mai usoara ca au doar cateva semne!
    Am si niste rude apropiate de nationalitate maghiara cu cetatenie romana 🙂 si vorbesc la fel ca mama ta. Eu chiar ma amuz de felul lor de a vorbi.
    De bozgori stiu doar cei din ” zonele afectate” 🙂 si nu e nicio problema. Unii italieni ne numesc tigani ( pe noi cei de cetatenie romana ). Uite…ce zici de moldoveni…sau de olteni? ( fara suparare)…cate bancuri! ca si despre ardeleni!
    E doar un fel de gluma, nimic mai mult. Asa ca…daca iti mai spune cineva bozgor, gandeste-te ca tu stii o limba in plus fata de acea persoana 🙂 ( care probabil ca vorbeste engleza dupa ureche).
    Mama ta e fenomenala! Furtun = furtuna! Barbatul agoniseste = femeia agonizeaza ( poate ca are dreptate mama ta! ) 🙂

  3. Excelent, Feri, imi aduci aminte de armata, cand un ungur ne-a povestit ca a trecut cu masina pe o alee marginita de „ploape”. Iar noi am inteles, fireste, „pleoape” cand bietul om voia sa spuna „plopi” 😀

  4. Foarte frumos! Sa-ti traiasca mama si sa mai scoata asemenea perle (care sunt foarte logice, mi se pare ca doar de afara se vede suficient de bine ca sa-ti dai seama ca masculinul furtunii e furtun).

  5. Vad ca nu iti lipseste distractia niciodata Feri baci! 😀 i loved!

Lasă un răspuns

 
